Védnök, művészeti bizottság, zsűri
A verseny védnöke
Kobajasi Kenicsiró, a Magyar Televízió I. Nemzetközi Karmesterversenyének első helyezettje, a magyar kultúra követe.
Művészeti bizottság
Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója
Bogányi Tibor, a Pannon Filharmonikusok állandó vendégkarmestere
Héja Domonkos, a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek főzeneigazgatója
Vashegyi György, a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatója
Zsűri

Pinchas Steinberg, a zsűri elnöke
A szenvedélyes interpretációiról is ismert izraeli születésű karmester Josef Gingoldnál és Jascha Heifetznél végzett hegedűtanulmányokat, zeneszerzést Boris Blachertől tanult. 1974-es berlini debütálása óta a világ vezető zenekarait és operaegyütteseit vezényelte, dolgozott többek között a Londoni Szimfonikusokkal, a bécsi Staatsoperben és a New York-i Metropolitanben, állt a Bécsi Rádió Szimfonikus Zenekara, a Budapesti Filharmóniai Társaság és a Suisse Romande Zenekara élén is. Felvételei számos rangos díjat nyertek, köztük a Grand Prix du Disque-et és a Diapason d’Ort. 2023-ban a milánói Scala új produkciójában Italo Montemezzi A három király szerelme című operáját vezényelte. A Müpában többször is fellépett a Budapesti Fesztiválzenekarral, legutóbb 2022-ben, Michael Volle áriaestjének karmestereként láthattuk.

Roberto Abbado
A kortárs és a bel canto repertoár egyik legelismertebb olasz dirigense, az Abbiati-díj birtokosa jelenleg a Bolognai Teatro Comunale Filharmonikusainak vezető karmestere, 2026-tól a Koreai Nemzeti Szimfonikus Zenekar zeneigazgatója. Vezénylést Franco Ferrara mellett a velencei La Fenice Színházban, illetve a római Santa Cecilia Akadémián tanult, ahol az első hallgató volt, aki vezényelhette az intézmény zenekarát. 1991-es amerikai debütálása óta a Metropolitantól a bécsi Staatsoperig a világ legjelentősebb zenekaraival és operaházaiban aratott sikereket, nevéhez számos kortárs mű bemutatója fűződik. Felvételei nemzetközi díjakat nyertek, köztük az ECHO Klassikot. 2012 novemberében a Müpában is fellépett: Verdi Requiemjét vezényelte a Concerto Budapest élén, maradandó nyomot hagyva a hazai közönség emlékezetében.

Bogányi Tibor
A Liszt-díjas dirigens 2011 és 2023 között a Pannon Filharmonikusok vezető karmestereként szerzett nemzetközi hírnevet a zenekarnak, amellyel többek között a Berlini Filharmóniában, a bécsi Musikvereinben és a Zürichi Tonhalléban is bemutatkozott. 2018 és 2024 között a finn Pori Sinfonietta vezető karmestere volt. Nevéhez fűződik az Operaház formabontó, 3D-s Carmina Burana-produkciója, valamint legújabb színpadi műve, a Magic of Vivaldi. Számos ősbemutatót dirigált, repertoárja a klasszikusoktól a kortársakig ível. Európa és Mexikó jeles együttesei élén állt olyan szólisták társaságában, mint Andrej Gavrilov, Kelemen Barnabás vagy Perényi Miklós. Művészetét sokszínűség és virtuozitás jellemzi. A Müpában 2013 óta rendszeres vendég, legutóbb az intézmény fennállásának 20. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen, a Bogányi család estjén lépett fel csellistaként.

Mei-Ann Chen
A tajvani származású amerikai karmester energikus, szenvedélyes stílusáról és közvetlen kommunikációjáról ismert, amellyel mindig friss lendületet visz a zenekari munkába. 2011 óta a MacArthur-díjas Chicago Sinfonietta zeneigazgatója, 2021-től pedig a Recreation – Grosses Orchester Graz vezető karmestere: ő az első ázsiai női dirigens egy osztrák zenekar élén. 2019 óta a houstoni ROCO (River Oaks Chamber Orchestra) művészeti partnere, emellett 2016 és 2024 között a Tajvani Nemzeti Szimfonikus Zenekar nyári fesztiváljának művészeti vezetője volt. Vendégkarmesterként több mint száz zenekarral dolgozott Európában, Amerikában és Ázsiában. Két felvételt is készített a Cedille Records számára (Project W – Works by Diverse Women Composers; Delights and Dances), a ROCO bemutatkozó lemeze (Visions Take Flight) pedig 2018-ban jelent meg az Innova Recordings gondozásában.

Mikko Franck
A finn karmester tizenhét évesen kezdte pályáját, és már fiatalon felhívta magára a nemzetközi figyelmet. 2002 és 2007 között a Belga Nemzeti Zenekar, 2006 és 2013 között a Finn Nemzeti Opera főzeneigazgatója volt, majd 2015-től tíz éven át vezette a Francia Rádió Filharmonikus Zenekarát, meghatározva az együttes műsorpolitikáját is. Felvételei Debussytől Sosztakovicsig ívelnek, művészetét letisztult hangzás és intenzív kifejezés jellemzi. 2018 óta az UNICEF Franciaország jószolgálati nagykövete, dolgozott Beninben és Szenegálban, kiállva a gyermekek védelme és jövőjük biztosítása mellett. 2023 decemberében a Finn Köztársaság elnöke Pro Finlandia-éremmel tüntette ki. A Müpa közönsége 2021-ben hallhatta először a Francia Rádió Filharmonikus Zenekarával, Balázs János közreműködésével, majd 2024-ben Sol Gabetta társaságában tért vissza a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe.

Héja Domonkos
A Liszt- és Junior Prima díjas karmester 2015 óta az Augsburgi Állami Színház főzeneigazgatója, 2025 májusától pedig a Magyar Rádió Művészeti Együttesei élén is ugyanezt a pozíciót tölti be. Pályáját a Danubia Zenekar alapítójaként kezdte, majd fiatalon elnyerte a Magyar Televízió Nemzetközi Karmesterversenyének első díját. Repertoárja rendkívül széles, figyelemreméltó helyet foglalnak el benne magyar szerzők és Sosztakovics művei. Vezényelte már Németország, Japán és Tajvan vezető együtteseit, dolgozott Rost Andreával, José Curával, Steven Isserlisszel és Martin Grubingerrel. Szoros kapcsolatot ápol a Magyar Állami Operaházzal, ahol számos produkciót vezényelt. A Müpában 2006 óta van jelen, többek között Liszt oratóriumát, a Szent Erzsébet legendáját, valamint a Dvořák-, a Beethoven- és a Schubert-maraton emlékezetes előadásait dirigálta.

Roberto Paternostro
A bécsi születésű karmester Hans Swarowsky, Ligeti György és Christoph von Dohnányi tanítványaként kezdte pályáját, majd Herbert von Karajan asszisztenseként dolgozott Berlinben. A világ vezető operaházaiban lép fel Münchentől Velencén át Tokióig, főként Wagner, Verdi, Puccini és Richard Strauss zenés színpadi műveivel aratva sikereket, de – a legjelentősebb német, osztrák, japán és izraeli zenekarok élén – Bruckner- és Mahler-interpretációi is kiemelkedőek. Meghatározó munkát végzett a Württembergi Filharmonikusok és a Kasseli Állami Színház főzeneigazgatójaként, később az Izraeli Kamarazenekart irányította. Díjnyertes felvételei között megtalálható a Bruckner-szimfóniák teljes sorozata, valamint a Teatro Colón-beli Ring. 2012-ben ECHO Klassik díjat kapott. Rendszeresen zsűrizik és tart mesterkurzusokat. A Müpában 2011-ben Mahler III. szimfóniáját, 2022-ben a Dal a Földrőlt vezényelte.

Anu Tali
A karizmatikus, briliáns és energikus észt dirigens napjaink egyik legizgalmasabb, legsokoldalúbb karmestere. 1997-ben ikertestvérével, Kadri Talival alapították meg a Nordic Symphony Orchestrát, amelynek élén 2011-ben a Müpában is bemutatkozott. 2013 és 2019 között a floridai Sarasota Orchestra zeneigazgatójaként dolgozott, és rendszeresen vezényel olyan rangos együtteseket, mint a Philharmonia Zenekar, a Francia Nemzeti Zenekar, a Tokiói Filharmonikus Zenekar vagy a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara. Operai sikerei között szerepel Rossini A sevillai borbélyának berlini produkciója és Bizet Carmenjének sevillai előadása, amellyel első nőként léphetett a Teatro de la Maestranza pulpitusára. Felvételei, melyek közt honfitársa, Erkki-Sven Tüür műveit is megtaláljuk, számos nemzetközi elismerést arattak.

Vashegyi György
A magyar karmester a historikus előadásmód hazai úttörője: a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar alapítójaként több mint három évtizede tölt be meghatározó pozíciót az ország zenei életében. Nemzetközileg is elismert művész, aki a francia barokk és romantikus operák újrafelfedezésében vállal kiemelt szerepet, együttműködve a Versailles-i Barokk Zenei Központtal és a velencei Palazzetto Bru Zane intézettel. Több mint hetven lemezfelvételt készített, melyekkel rangos díjakat nyert, köztük Diapason d’Ort és ICMA-t. 2022-ben a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatójává nevezték ki, emellett 2023 óta a hiánypótló munkát végző Haydneum – Magyar Régizenei Központ művészeti vezetője. A Müpában kezdettől rendszeresen fellép: többek közt a Régizene Fesztivál állandó vendégeként gazdagítja az intézmény repertoárját barokk, klasszikus, romantikus oratóriumokkal és operákkal. Munkásságát Kossuth-díjjal és számos nemzetközi kitüntetéssel ismerték el.