A Müpa virtuális hangversenytermébe a belépés díjtalan.
Cherubini
Médeia – nyitány
Paganini
I. (D-dúr) hegedűverseny, op. 6
Mendelssohn
IV. (A-dúr; „Olasz”) szimfónia, op. 90
Idézze fel velünk a legemlékezetesebb koncerteket, előadásokat!
Újra megnyitjuk a Müpa virtuális hangversenytermét: Müpa Home sorozatunk keretében folytatódnak ingyenes online közvetítéseink, melyek között az élő webcastok mellett műsorra tűzzük a Müpa meghatározó előadásainak korábban rögzített felvételeit is. Tartson velünk, és élje át újra a legizgalmasabb produkciókat otthona kényelmében!
Szeretettel várjuk az esemény időpontjában a képernyő előtt!
Az előadást honlapunkon, Facebook-oldalunkon és YouTube-csatornánkon követhetik.
Ezen az estén majdnem minden és mindenki olasz. Csak néha adódik egy kis „bújócska”. Igaz, hogy az utókor francia zeneszerzőként tartja számon, Cherubini azonban Toscanában született. Mendelssohn Olasz szimfóniáját német zeneszerző írta, ám a mű szinte kicsattan Itália életörömétől. És Szergej Krilov? Életrajzai oroszországi születésű, de olasz illetőségű művészként mutatják be – aki ráadásul Stradivari hangszeren játszik. A műsor középpontjában megszólaló versenymű, Paganini alkotása minden bújócska nélkül, magától értődőn és lehengerlően olasz…
Hogy a koncerten csak majdnem minden és mindenki idézi Itáliát, az a karmesternek köszönhető. Farkas Róbert Ózd szülötte, tanulmányait Budapest után Berlinben végezte, és pályafutásának első fontos sikereit is német földön aratta. Jelenleg a MÁV Szimfonikus Zenekar művészeti vezetője. Szergej Krilov Moszkvában látta meg a napvilágot, szédítő karrierje elején versenyek sokaságát nyerte meg, majd a világ legtöbb jelentős karmesterével együtt muzsikált. A Müpában Kocsis Zoltán vezényletével mutatkozott be Bartók Hegedűversenyének szólistájaként, s a karmester az előadás után így szólt hozzá: „a te Bartókod magyarul szól”.
A felvétel a Müpa 2022. november 30-i koncertjén készült.
Rendező: Müpa