Gyakran Ismételt Kérdések
Általános kérdések
Felmerülő problémájára a megoldást, illetve esetleges kérdéseire a választ keresse itt.
Elfelejtettem a honlapra való belépéshez szükséges jelszavam. Mit tegyek?
Az oldalon a bejelentkezési ablakban kattintson az „Elfelejtettem a jelszavam” linkre, és adja meg email címét, amit a regisztrációkor megadott. Ezt követően egy automatikus levelet küldünk Önnek, amelyben a megadott linkre kattintva új jelszó beállítására lesz lehetősége.
Milyen böngésző ajánlott az oldal használatához?
A tökéletes élmény elérése érdekében ajánlott a Chrome, Firefox, Edge vagy Safari böngésző legfrissebb verziójának futtatására alkalmas – naprakész frissítésekkel rendelkező – öt évesnél fiatalabb számítógép vagy telefon, tablet.
Milyen eszközökön javasolt az élő közvetítések megtekintése?
A Müpa Home közvetítések megtekintéséhez minimum 10 Mbit/s internetes sávszélesség ajánlott. A tökéletes élmény elérése érdekében ajánlott a Chrome, Firefox, Edge vagy Safari böngésző legfrissebb verziójának futtatására alkalmas öt évesnél fiatalabb – naprakész frissítésekkel rendelkező – számítógép, telefon vagy tablet.
Hogyan kaphatok értesítést az élő közvetítésekről?
A Müpa honlapjának Müpa Home menüpontjában a Közvetítések oldalon lehetséges az értesítőre feliratkozni, és a koncert kezdete előtt 1 órával értesítjük emailben.
Hogyan tudom elmenteni Google-naptáramba az előadást, amire jegyet vásároltam?
Az előadás oldalán, a jobb felső sarokban található „Naptárba mentés” gombra kattintva.
Akadálymentesített a Müpa épülete?
A Müpa akadálymentes kerekesszékes, mozgássérült, babakocsival közlekedő, idős és mozgásukban korlátozott, kognitív zavarral élők és segítőkutyával közlekedő látogatók számára. A közterületről a helyszín megközelítése akadálymentes, 100 m-en belül közösségi közlekedési megálló található. A főbejárat és az akadálymentes bejárat azonos, a szintkülönbséget lépcső és rámpa hidalja át. A bejárati ajtó forgóajtó. Az információs pult könnyen megközelíthető, indukciós hurok nem elérhető. A termek és a Fesztivál színháznál található ruhatár akadálymentesen elérhető, több akadálymentes WC is rendelkezésre áll.
További részletek ide kattintva érhetők el.
Vásárlással kapcsolatos kérdések
a Vásárlási információk menüpontban olvashat.
Mit tegyek, ha az általam kiválasztott programnál a mupa.hu–n nem találom a jegyvásárlás gombot?
Amennyiben adott programnál nem található jegyvásárlás gomb, akkor arra az előadásra vagy már nem kapható jegy, vagy a jegyértékesítés nem kezdődött még meg. Amennyiben az előadásra minden jegy elkelt, a jegyvásárlás helyén tájékoztatjuk erről a látogatókat.
Mit tegyek, ha lejár a kosár ideje?
Az első jegy kosárba tétele után 30 perce van arra, hogy kifizesse a kosárba tett jegyeket. Ezt a 20 perces kosáridőt egy alkalommal, 10 perccel meghosszabbíthatja, ha a képernyőn felugró ablakban a Vissza az oldalra gombra kattint. Miután a kosáridő letelt, a jegyek felszabadulnak, és azok ismét megvásárolhatóvá válnak a honlapon bárki számára.
Mi tegyek, ha a bankkártya adatainak beírását követően hibaüzenet érkezik?
Ellenőrizze, hogy a megfelelő számokat a megfelelő rovatokba írta-e be (gyakran ad okot elírásra, hogy bizonyos kártyákon a lejárati év és hónap fordított sorrendben szerepel).
Bankkártyámnak nincs háromjegyű ellenőrző kódja. Mi a teendő?
Ez nem probléma, ha a bankkártya többi adatát helyesen adta meg, a fizetési tranzakció lezajlik.
Tudok-e a mupa.hu-n SZÉP-kártyával fizetni?
Honlapunkon elfogadunk OTP, K&H és MBH SZÉP-kártyát a Müpa saját szervezésű előadásaira.
Jegyvásárláskor mely utalványokat használhatok fel?
A Müpa saját jegypénztáraiban a Müpa saját rendezésű előadásaira elfogadjuk a Müpa-ajándékutalványt, az REWIN Ajándékutalványt és az REWIN ajándékkártyáit (juttatási és családi kártyák), illetve az OTP Cafeteria kártya kultúraalszámla-keretét.
A Müpa saját jegypénztáraiban más koncertszervezők által rendezett előadásokra szóló jegyét REWIN Ajándékutalvány és REWIN ajándékkártyák (juttatási és családi kártyák) ellenében vásárolhatja meg. A honlapon minden előadás oldalán megtalálható az adott eseményre beváltható utalványok listája.
Mit tegyek, ha az előadásra szóló jegyemet e-ticket/ formában kaptam meg?
Az online vásárlást követően jegyét e-mailben, csatolmányként küldjük el Önnek. Az e-ticket egy teljes értékű, belépésre jogosító elektronikus jegy, amelyet az előadásra való belépéskor okostelefonon vagy nyomtatott formában egyaránt bemutathat.
Amennyiben a honlapon regisztrált vásárlóként, bejelentkezve vásárolt, jegyeit – nyomtatható formában – megtalálja fiókjában, a „Jegyeim” menüpontban is.
A jegyen szereplő vonalkódot a terem bejáratánál elektronikusan ellenőrizzük. Felhívjuk e-jeggyel rendelkező vendégeink figyelmét, hogy a mélygarázsba való lehajtás során a jegybeolvasás a következő méretű készülékekkel zökkenőmentes: max. 9 cm széles, 3 cm vastag és 12 cm hosszú.
A terembe való beléptetés alkalmával, valamint a mélygarázsba való gördülékeny lehajtáshoz javasoljuk, hogy a telefonon bemutatni kívánt kódokat a mobilképernyőn felnagyítva (a QR-kód esetében legalább 2x2, de inkább 3x3 cm méretben), a fényerőt pedig felerősítve tartsa a leolvasóhoz
Amennyiben készüléke mérete meghaladja a fenti paramétereket, kérjük, jegyét mindenképpen hozza magával nyomtatott formában is!
Ha csak e-jeggyel érkezik, javasoljuk, hogy mobilkészüléke legyen feltöltve, mert a terembe való belépéshez a kódok ellenőrzése elengedhetetlen.
Mit tegyek, ha nem érkezett meg a visszaigazolás?
A sikeres online vásárlásról a rendszer emailben értesíti a vásárlót, valamint regisztrált felhasználóink személyes fiókjukban is elérik online megvásárolt jegyeiket. Email fiókjának biztonsági vagy egyéb beállításaitól függően a levél a levélszemétbe vagy Gmail fiók esetén a „Promóciók” fül tartalmába kerülhet. Kérjük, ha a vásárlást követően közvetlenül nem jelenik meg értesítés a bejövő postafiókban, ellenőrizze a fent említett helyeken.
Amennyiben egy órán belül nem kapja meg a visszaigazolást, ne kezdeményezzen újabb vásárlást, hanem hívja a +36 1 555 3300 telefonszámot, vagy küldjön emailt a jegypenztar@mupa.hu címre. A vásárlás sikeres lebonyolítása nem függ a visszaigazolás megküldésétől.
Mit tegyek, ha nyomtatás előtt kitöröltem a visszaigazoló emailt?
Amennyiben regisztrált felhasználónk, és a mupa.hu-ra bejelentkezve vásárolta meg jegyét, a honlapon belépve személyes fiókjából bármikor letöltheti azt. Ha Ön nem regisztrált vásárlónk, írjon a jegypenztar@mupa.hu címre. Azt javasoljuk, hogy azonnal nyomtassa ki jegyét.
Mi a teendő, amennyiben elveszítettem a kinyomtatott e-ticketemet?
Az e-ticketek a visszaigazoló emailből újra kinyomtathatóak, továbbá regisztrált felhasználóink személyes fiókjukban is elérik online megvásárolt jegyeiket. Elveszett jegy esetén a kinyomtatott dokumentumot először felmutató vendégnek adjuk ki jegyet, illetve engedjük be az előadásra
Szükséges-e kinyomtatnom az e-ticketet, ha okostelefonon be tudom mutatni?
Az e-ticket egy teljes értékű elektronikus jegy, amely belépésre jogosít, bemutatható/felhasználható okostelefonon vagy nyomtatott formában egyaránt.
Honnan tudom megállapítani a Müpa weboldalán, hogy egy előadás Müpa saját szervezésű?
Müpa saját szervezésű programoknál az előadás oldalán az időpont alatt, valamint a programnaptárban az előadás fölé húzva az egeret a megjelenő ablakban szerepel, hogy „Müpa saját produkció”. A programnaptárban ezekre az előadásokra szűrni is lehetséges.
Létezik-e diákjegy?
Igen, diákok a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben és a Fesztivál Színházban rendezett valamennyi nyilvános előadásra, valamint a Literárium, a Vers-estek és a Müpa Filmklub programjaira a kezdés előtt egy órával – érvényes diákigazolvány felmutatásával – 1000 forintért válthatnak személyenként egy darab belépőt az állóhelyekre.
Bővebben a diákjegyről
A dinamikus árképzés a Müpa+ hűségprogram tagjai számára elérhető elővásárlás esetében is érvényesül?
A Müpa által egyes előadások értékesítésére bevezetett dinamikus árképzés a Müpa+ hűségprogram Platina, Arany és Ezüst tagjai számára fenntartott elővásárlási lehetőségeket nem érinti, így a hűségprogramtagok által igénybe vehető elővásárlás továbbra is a megszokott módon, rögzített árú jegyekkel zajlik. Ha még nem lépett be a Müpa nagy hagyományokkal és számtalan előnnyel járó hűségprogramjába, csatlakozzon hozzánk, hogy a megfelelő szint elérése után Ön is élhessen az elővásárlás lehetőségével! A dinamikus árképzéssel értékesített előadások esetében vásárlás közben is megváltozhat-e a kiválasztott jegyek ára? A dinamikus árképzés azt jelenti, hogy a Müpa jegyrendszere egy adott előadás jegyeinek árát a keresleti és kínálati viszonyoknak megfelelően rendszeres időközönként módosíthatja. Fontos tudnia, hogy ez a változás a jegyvásárlási folyamat közben, akár a jegytérkép megnyitását és böngészését követően is bekövetkezhet. Ám ebben az esetben – mivel a már megnyitott jegytérkép nézetében ez az utólag bekövetkezett változás nem látható – a rendszer a kosárba helyezés előtt egy felugró ablakban értesíti Önt az új jegyárakról. A korábban már a kosarába helyezett jegyek ára természetesen ebben az esetben sem módosul.
Mindig nő a jegyár, vagy csökkenhet is? Milyen mértékig nő/csökken a jegyár egy adott előadásnál?
A dinamikus árazásnak köszönhetően a jegyárak a keresleti és kínálati viszonyoknak megfelelően változhatnak, így egy-egy előadás esetében megadott értékhatáron belül emelkedhet, de csökkenhet is a jegyár. Az árak a weboldalon feltüntetett minimum- és maximumár között változnak az algoritmusnak megfelelő módon.
Müpa+ hűségprogrammal kapcsolatos kérdések
A Müpa+ hűségprogram működésének részleteiről bővebben az „Így működik a Müpa+ hűségprogram” elnevezésű tájékoztatónkban olvashat, amely a Hűségprogram menüpontból is elérhető.
Hogyan tudok a Müpa+ hűségprogramba belépni, ha nincs e-mail-címem?
E-mail cím nélkül sajnos nem lehetséges belépni hűségprogramunkba, mert a hűségprogram-tagsághoz tartozó személyes oldal és a saját adatok kezelésének alapja az e-mail-címmel történő belépés a honlapra, és a hűségprogrammal, pontgyűjtéssel kapcsolatos kommunikáció is e-mailben/ hírlevélben történik.
Kötelező-e feliratkozni a hírlevélre?
Igen, a Müpa+ hűségprogramban történő részvételhez az alábbiak szükségesek: név, e-mail cím, lakcím, születési év, telefonszám (lehetőleg mobil), preferált műfajok és jelszó (a honlapra történő belépéshez), valamint feliratkozás a hírlevélre, az adatvédelmi tájékoztató és a Müpa+ hűségprogram Általános részvételi feltételeinek elfogadása.
Hogyan tudok a Müpa+ hűségprogramba belépni, ha nem használom az internetet?
Csatlakozni személyesen, email-cím megadásával és a Belépési nyilatkozat kitöltésével is lehet, de a hűségprogram által nyújtott szolgáltatások egy részének igénybevétele és a saját adatok kezelése a honlapra belépve lehetséges.
A honlapon regisztráltam a Müpa+ hűségprogramba, de nem érkezett meg az aktiváló e-mail. Mit tegyek?
Előfordulhat, hogy az aktiváló e-mailt az Ön által használt levelezőrendszer a SPAM vagy a Promóciók fiókba sorolta – kérjük, ellenőrizze, hogy itt megtalálja-e. Amennyiben nem, kezdeményezzen e-mailcímével belépést a honlapra, és az ott megjelenő üzenet („A megadott email címet a korábbi regisztrációt követően nem erősítette meg. Belépés előtt meg kell erősítenie azt. A visszaigazoló levél újraküldéséhez kattintson az alábbi linkre”) lehetővé teszi, hogy új aktiváló e-mailt küldjön saját maga számára. Ha ezt követően sem tud belépni, kérjük, jelezze azt az info@mupa.hu címen.
Korábban megadott e-mail-címemet és adataimat hogyan módosíthatom?
A megadott személyes adataihoz a saját felhasználói fiókján keresztül (Hűségprogram/Beállítások) Ön bármikor hozzáférhet, azokat szabadon kezelheti. Az Ön által megadott e-mail-cím a kommunikáció legautentikusabb csatornája, ezért annak megváltoztatására az info@mupa.hu e-mail-címre történt kérelem megküldése révén van csak lehetőség.
Ha online csatlakoztam, feltétlenül szükséges a Müpa+ kártyát kiváltanom?
A Müpa+ kártya kiváltása nagyon ajánlott, mert a személyes vásárláshoz, a szolgáltató partnereinknél igénybe vehető kedvezmények érvényesítéséhez és a Müpa+ programokra történő belépéshez a kártya felmutatása szükséges.
Honnan tudhatom, hogy melyik előadások után kapok hűségpontokat?
Hűségpontokat a Müpa saját rendezésű előadásaira vásárolt jegyek után írunk fel. Honlapunkon minden programismertető oldalon a Jegyvásárlás gomb alatt olvasható erre vonatkozó információ: Erre az előadásra érvényesíthetők a Müpa+ hűségprogram kedvezményei és hűségpontokat is felírunk. Amely előadás rendezője nem a Müpa, a Jegyvásárlás gomb alatt ez az információ olvasható: Erre az előadásra a Müpa+ hűségprogram kedvezményei nem érvényesíthetők és hűségpontokat sem írunk fel.
Nem Müpa saját rendezésű előadások után is jár hűségpont?
Csak a Müpa saját rendezésű előadásai után írunk fel hűségpontokat.
Hány darab jegyre jár a Müpa+ kedvezmény?
Az adott szinthez járó árkedvezmény előadásonként 4 db jegyre érvényesíthető.
Nem Müpa saját rendezésű előadásokra is érvényesíthetem a szintemhez járó jegyár-kedvezményt?
A Müpa+ kedvezmények csak a Müpa saját rendezésű előadásaira vásárolt jegyekre érvényesíthetők.
Müpa-bérlet vásárlásakor is érvényesíthetem a Müpa+ hűségprogramban a szintemhez járó kedvezményt?
Nem, a Müpa+ hűségszintek által biztosított kedvezmény a jegyek árából érvényesíthető, mert a bérletek ára eleve magasabb kedvezményt (átlagosan 20%-ot) tartalmaz.
Müpa-bérlet vásárlásakor kapok hűségpontokat?
Természetesen igen, hiszen a Müpa bérletei saját rendezésű előadásokra szólnak.
Ajándékutalvány vásárlásakor is jár hűségpont?
Igen, a megvásárláskor az ajándékutalvány értéke után is minden elköltött 100 Ft után 1 hűségpontot írunk fel.
Ajándékutalvány-vásárláskor is érvényesíthetem a Müpa+ kedvezményt?
Nem, az ajándékutalványok árából nem tudunk kedvezményt adni, de az összeg után járó hűségpontokat felírjuk.
Ha Müpa+ hűségprogram-tagként vásárolok, mikor történik meg a pontfelírás és a szintlépés?
Online vásárlás esetén a megszerzett pontok száma már a kosárban látható. A pontok felírásáról, az elért pontegyenlegről, illetve a szintlépésről a résztvevők legkésőbb 24 órán belül emailben kapnak értesítést. Az új szint kedvezményeit és szolgáltatásait az emailben kapott értesítést követően vehetik igénybe. Személyes vásárláskor a pontok néhány percen belül (de legkésőbb 24 órán belül) íródnak jóvá és legkésőbb 24 órán belül megérkezik az emailes értesítés is, amely az új egyenleget tartalmazza. Aktuális Müpa+ státusza bármikor ellenőrizhető a honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban.
Meg lehet-e vásárolni kívánság szerint a Müpa+ hűségprogram bármely kedvezményszintjét?
Nem, az egymást követő hűségszinteket csak az összegyűjtött hűségpontok automatikus beváltásával lehet elérni.
Maradhatok-e a számomra megfelelőnek tartott kedvezményszinten annak ellenére, hogy pontjaim elegendőek a következő szint megvásárlásához?
Nem, a szintlépés a következő szint ponthatárának elérésekor automatikusan történik, ahogyan az egy év elteltével történő szintváltás is.
Ezüst, Arany vagy Platina szintű hűségprogram-tag vagyok. Mi történik a pontjaimmal, ha egy hűségszinten eltöltöttem egy teljes évet?
A szint lejáratának napján a rendelkezésre álló hűségpontjaiból „megvásárolható” legmagasabb szintre kerül a következő évre. Ennek a szintnek a pontértéke az egyenlegéből beváltásra kerül, a maradék pontjaihoz pedig gyűjtheti a továbbiakat. Hűségszintjének érvényessége és aktuális pontegyenlege, valamint a következő szint megszerzéséhez szükséges pontok száma a honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban bármikor ellenőrizhető. Ugyanitt található Pontnaplójában a vásárlásai után felírt, illetve a szintlépésre felhasznált (levont) pontjait is áttekintheti időrendben.
Alapszintű Müpa+ hűségprogram-tag vagyok. Ha több éven át nem gyűjtök pontokat, vagy nem érem el az Ezüst szintet, megszűnik a tagságom?
Nem. A hűségprogram-tagság csak a résztvevő kilépésével, esetleg a hűségprogram szolgáltatásaival történő visszaélés miatti kizárással szűnhet meg.
Hol találom meg a szintemhez tartozó Müpa+ programokat és hogyan regisztrálhatok azokra?
A honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban, az oldal alján szerepelnek az aktuális szinthez tartozó, kizárólag a Müpa+tagoknak szervezett exkluzív események, amelyekről Müpa+ hírlevélben is küldünk értesítést. Az esemény Bővebben gombjára kattintva a program-oldalon jelenik meg a regisztrációs mező, ahol kiválasztható a résztvevők száma (1 vagy 2 fő).
Arany vagy Platina szintet elért hűségprogram-tag vagyok. Hogyan tudok várólistára feliratkozni?
A honlapra belépve a várólistára jogosult hűségprogram-tagok számára minden teltházas koncert oldalán a Jegyvásárlás gomb helyén a következő információ és „Feliratkozás várólistára” gomb áll: Erre az előadásra minden jegy elkelt. Arany vagy Platina szintű ügyfélként lehetősége van jegy-várólistára feliratkozni, így jegyek felszabadulása esetén értesítjük Önt.
Mi a teendő a kártyám elvesztése esetén? Elvesznek a pontjaim is?
Müpa+ kártya elvesztése esetén haladéktalanul értesíteni kell a Müpát (info@mupa.hu, +36 1 555 3001), ezt követően a régi kártya letiltásra kerül, és a következő személyes látogatáskor új kártyát adunk ki. Ebben az esetben személyesen kell igazolnia magát a belépéskor megadott adatok alapján. Ezt követően pontjai átkerülnek az új kártyára.
Mi történik, ha a honlapon a Kilépés a hűségprogramból gombra kattintva kilépek a Müpa+ hűségprogramból?
Aki a honlapon a „Kilépek a hűségprogramból” gombra kattint, és az ott olvasható figyelmeztetés („Tájékoztatjuk, hogy kilépésével Ön elveszti jelenlegi hűségszintjét és valamennyi eddigi pontját”) ellenére a kilépést választja, megszünteti hűségprogram-tagságát, elveszti hűségpontjait és a megszerzett szintjét a hozzá tartozó kedvezményekkel, valamint Müpa+ kártyája is érvényét veszti. A Müpa+ hűségprogramba ezt követően új tagként regisztrálhat, és a pontgyűjtés is elölről kezdődik.
Hol tájékozódhatok a Hűségprogram szolgáltatásai igénybevételének részleteiről?
A honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban az „Így működik a Müpa+ hűségprogram” linkre kattintva olvashat részletes útmutatót az egyes kedvezmények és szolgáltatások igénybevételének gyakorlatáról.
Családi és ifjúsági programokkal kapcsolatos kérdések
Található-e a Müpában pelenkázóhelyiség illetve külön szoptatásra kijelölt hely?
Pelenkázóhelyiség a Fesztivál Színház földszinti mozgássérült mosdójában, illetve a Ludwig Múzeum női mosdóiban található. Kifejezetten szoptatásra kijelölt külön helyiség nincs az épületben, de a Hangversenyterem emeleti folyósói a gyermekfoglalkozások alatt nincsenek használatban, így az ott található pamlagok megfelelő kényelmet és privát szférát tudnak biztosítani az édesanyáknak és gyermekeiknek.
Hol található információ arról, hogy melyik gyermekprogramok hangosítottak?
Leginkább a Fesztivál Színházban és a Bartók Béla Hangversenyteremben tartott előadások esetében fordul elő hangosítás, a gyermekfoglalkozások nem hangosítottak.
Be tudom vinni a babakocsit a foglalkozásokra? Ha nem, hol tudom azt biztonságosan elhelyezni?
Babakocsit egyedül a Kék teremben megtartott foglalkozásokra (Tesz-vesz Muzsika és Ringató) lehet bevinni. Minden más esetben megkérjük a szülőket, hogy a földszinti, a jegypénztár mögött található ruhatárnál kialakított babakocsi-parkolót vegyék igénybe. Ugyan az épületben folyamatosan jelen van a biztonsági szolgálat, a babakocsikban hagyott értékekért nem tudunk felelősséget vállalni.
Van nyitva büfé a gyermekprogramok alatt? Vihetek be ételt/italt a foglalkozásokra?
A gyermekfoglalkozások ideje alatt – amennyiben a Fesztivál Színházban vagy a Hangversenyteremben nem zajlik előadás – a közönségforgalmi büfék nem üzemelnek. Azonban a P’Art kávézó minden nap 10 órától változatos üdítő és szendvicskínálattal várja a vendégeket. A termekben és a foglalkozások alatt kérjük, mellőzék az étel/ital fogyasztását, erre a foglalkozások után van lehetőség a közönségforgalmi területeken.
Ha kocsival érkezem, hol tudok parkolni?
Amennyiben rendelkezik előadásra/foglalkozásra szóló belépőjeggyel, ingyenesen igénybe tudja venni a Müpa Mélygarázsát. Ennek menetéről és a parkolójegy érvényesítéséről itt olvashat bővebben. Az ingyenes programok esetében 400Ft/óra parkolási óradíj ellenében tudják igénybe venni a mélygarázst. A környező utcákban a parkolás hétköznap díjköteles, ám hétvégente ingyenes.
Érdemes-e vinni váltócipőt a foglalkozásokra?
A 0-3 éves korig tartott foglalkozások általában padlószőnyeggel borított termekben vannak, így a váltócipő használata nem kötelező, de érdemes lehet benti cipőt/zoknit hozni a babáknak.
Ülhet-e a gyermek az előadáson a szülő ölében?
Nem, a szülő ölében nem ülhet gyermek. Felnőtteknek szóló előadásaink látogatását kisiskolás (6 éves) kor alatt nem javasoljuk. Amennyiben a kisgyermek részt vesz az előadáson, számára is jegyet kell váltani. A kifejezetten gyermekeknek szóló rendezvényeknél is kérjük, vegyék figyelembe a korosztályi ajánlásokat. Az előadást zavaró gyermekeket kísérőikkel együtt megkérjük, hogy hagyják el a termet.
Családi és ifjúsági programok esetében mikor kell a gyermekeknek és mikor a szülőknek is jegyet vásárolni?
A családi és ifjúsági programok oldalán a jegyár mellett arról is tájékoztatjuk a látogatókat, hogy a család mely tagjának szükséges jegyet vásárolni.
Parkolással kapcsolatos kérdések
Mely esetben tudom a parkolási kedvezményt igénybe venni?
Ha rendelkezik egy, a behajtás napján érvényes fizetős Müpa előadásra szóló belépőjeggyel. A parkolási kedvezmény az épület zárásáig érvényes, ezt követően normál parkolási óradíjat kell fizetni (400 Ft/óra).
Áfás számlát kérek a kifizetett parkolásomról.
Parkolásáról számlát kizárólag a mélygarázs -1 szintjén található kezelőfülkénél rendezett parkolásról és csak a fizetés napján – a mélygarázs nyitva tartási ideje alatt – van módunkban adni, mivel azt kizárólag a mélygarázskezelő tud kiállítani vendégeinknek. A fizetőautomatáknál kiegyenlített parkolás esetén utólag nincs lehetőség számla kiállítására.
Hol tudom érvényesíteni a parkolási kedvezményt?
A parkolási kedvezményt érvényesítheti a behajtás napján érvényes fizetős előadásra szóló belépőjegyével bármelyik mélygarázsban található parkolóautomatánál, valamint a házban található belépőjegy átvételi helyeken.
Hol tudom fizetni a parkolást?
Amennyiben fizetnie szükséges a parkolásért, úgy azt a mélygarázs minden szintjén megtalálható fizetőautomatáknál tudja megtenni. Fizetés készpénzzel és bankkártyával lehetséges.
Mikor tudom érvényesíteni a parkolási kedvezményt?
A parkolás díját, a Müpa fizetős előadására szóló belépőjegyével tudja érvényesíteni a behajtást követően bármikor (előadás előtt, a szünetben, vagy előadás után is). Azonban, ha a kedvezményes parkolási időt túllépi (mely az épület tárgynapi zárásának időpontja), akkor a szokásos 400 Ft/óra díjat kell megfizetnie.
Mikor tudom fizetni a parkolást?
Müpában töltött ittléte végén kell megfizetnie a parkolás díját, mert a díjfizetést követően 30 perc áll rendelkezésére a mélygarázs elhagyására.
Mikor nem ismeri fel a rendszer a rendszámot?
A Müpa parkoló rendszere a gépjármű elejére, a jármű közepére helyezett tiszta, latin betűs rendszámokat ismeri fel, 97% pontossággal. Ha a rendszám piszkos (pl. havas, saras), nem latin betűvel íródott (pl. cirill, héber, arab), nem a gépjármű közepén van a lökhárítón (pl. jobb, vagy bal oldalt vagy a motorháztőn), vagy nem „hagyományos” rendszám (pl. matricás), akkor a rendszer nem lesz képes felismerni a rendszám karaktereit. Ha a rendszámot nem ismeri fel a rendszer, kérjük húzzon parkolójegyet a behajtáshoz.
Mi az a „fizetős előadás”?
A Müpa fizetős előadásnak nevezi azon nyilvános, bárki által látogatható előadásait, melyre a Müpa belépőjegyet bocsát ki, illetve ad el. A Ludwig Múzeum fizetős kiállításai nem számítanak Müpa fizetős előadásnak.
Egy belépőjeggyel hány alakommal hajthatok be és ki a mélygarázsból az előadás napján?
Egy belépőjeggyel, amennyiben az egy érvényes, fizetős előadásra szól, az előadás napján egy alkalommal hajthat be és ki a mélygarázsból.
Problémás esetek és megoldások
Előadásra jöttem, a behajtásnál sikeresen érvényesítettem a belépőjegyemet, hisz a sorompó felnyílt, mégsem tudok kihajtani, nem nyílik a sorompó!
Válasz 1: Nem lépte túl a kedvezményes időkeretet? Kedvezményes (ingyenes) parkolás csak az előadás napján az épület zárásáig lehetséges. Utána szokásos óradíjat kell fizetni.
Megoldás 1: Kérjük, álljon félre gépjárművével és fáradjon el a belépőjegyével a mélygarázsban több helyen megtalálható fizetőautomaták egyikéhez. Fizesse ki a kedvezményes parkoláson túli parkolás óradíját az automata útmutatása alapján, ezt követően kihajthat a parkolóból.
Válasz 2: Lehet, hogy a rendszernek problémája van rendszámának felismerésével.
Megoldás 2: Kérjük, nyomja meg az oszlopon lévő INFO gombot és a garázskezelő segít a kihajtásban.
Előadásra jöttem, a behajtáskor húztam parkolójegyet és később érvényesítettem az egyik automatájuknál. Most mégsem tudok kihajtani, nem nyílik a sorompó.
Válasz 1: Nem lépte túl a kedvezményes időkeretet? Kedvezményes (ingyenes) parkolás csak az előadás napján az épület zárásáig lehetséges. Utána szokásos óradíjat kell fizetni.
Megoldás 1: Kérjük, álljon félre gépjárművével és fáradjon el a parkolójegyével a mélygarázsban több helyen megtalálható fizetőautomaták egyikéhez. Fizesse ki a kedvezményes parkoláson túli parkolás óradíját az automata útmutatása alapján, ezt követően kihajthat a parkolóból.
Válasz 2: Felismerte a rendszer gépjárműve rendszámát? Ha a parkoló rendszer bármilyen okból nem ismerte fel gépjárműve rendszámát, akkor azt nem nyomtatta rá a parkolójegyre, de ettől függetlenül adott parkolójegyet, amit Ön az érvényes belépőjegyével érvényesíteni tudott.
Megoldás 2: Olvastassa le parkolójegye vagy előadásjegye vonalkódját a kihajtónál lévő vonalkód leolvasóval, ezt követően a rendszer kiengedi.
Válasz 3: Biztos sikeresen érvényesítette a parkolójegyét az automatánál? Minden sikeres érvényesítést az automata a kijelzőn megfelelően jelez, kérjük, várja meg ezt a jelzést.
Megoldás 3: Kérjük, álljon félre gépjárművével és fáradjon el parkolójegyével a mélygarázsban több helyen megtalálható automaták egyikéhez, majd ismét próbálja meg érvényesíteni azt. A sikeres érvényesítést követően a gép jelez, Ön pedig kihajthat a parkolóból.
Előadásra jöttem, de nincs nálam a belépőjegyem. Mit csináljak?
Válasz: Nyugodtan húzzon parkolójegyet a mélygarázsba való behajtáskor, parkoljon le és vigye magával a parkolójegyét. A jegypénztárban, amikor a jegyét átveszi, a kollégák érvényesíteni fogják a parkolójegyét. Ha a kültéri parkolóban parkolt, akkor szintén parkoljon le, vegye át a jegyét és előadás után, amikor a parkolóból távozni kíván, mutassa azt fel a kollégánknak, aki ezt követően kiengedi.
Próbálok behajtani a mélygarázsba, de nem nyílik a sorompó, pedig a vonalkód leolvasóhoz tartom a kinyomtatott jegyem / mobiltelefonom képernyőjét, melyen látható a belépőjegy vonalkódja.
Válasz 1: Nem mai előadásra szól a jegye. Térítésmentes parkolás csak aznapi fizetős előadásra szóló belépőjeggyel lehetséges.
Megoldás 1: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba, hisz a parkolás első 30 perce térítésmentes, ami elegendő idő, hogy tisztázza a helyzetet.
Válasz 2: Olvashatatlan a nyomtatott belépőjegy, vagy mobiltelefonja képernyőjéről nem képes a vonalkód leolvasó beolvasni az adatokat.
Megoldás 2: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba, majd az épület nyitva tartási ideje alatt fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segíteni fognak Önnek.
Válasz 3: A rendszer nem tudja leolvasni gépjárműve rendszámát.
Megoldás 3: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba és érvényesítse parkolójegyét bármelyik fizetőautomatánál, vagy fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segítenek Önnek. Mivel a behajtáskor a rendszámát a parkoló rendszer nem tudta azonosítani, így a kihajtáshoz mindenképp szüksége lesz érvényesített parkolójegyére vagy az előadásjegyére.
Válasz 4: Lehetséges, hogy valaki már felhasználta az Ön által használt belépőjegyet parkolási kedvezmény igénybevételéhez. Egy belépőjegyet csak egyszer lehet felhasználni parkolási kedvezmény igénybevételéhez és a rendszer az első sikeres érvényesítést veszi figyelembe. A felelősség a vendégeinké, hogy belépőjegyei – mellyel nem csak a mélygarázsba jogosultak behajtani, hanem az előadás helyszínének termébe is beléphetnek – ne kerüljenek illetéktelenek kezébe.
Megoldás 4: Kérjük, fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segítenek Önnek.
Platina kártyás vendég vagyok és a mai napra foglaltam parkolóhelyet a szokásos módon. Elektronikus visszaigazolást is kaptam, a sorompó mégsem akar nyílni, mit tegyek?
Válasz: A rendszer nem tudja leolvasni gépjárműve rendszámát.
Megoldás: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba az Önnek foglalt helyre. Érvényesítse parkolójegyét bármelyik fizetőautomatánál, vagy fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segítenek Önnek. Mivel a behajtáskor a rendszámát a parkoló rendszer nem tudta azonosítani, így a kihajtáshoz mindenképp szüksége lesz érvényesített parkolójegyére vagy az előadásjegyére.
Behajtáskor húztam parkolójegyet és próbáltam érvényesíteni az automatánál, de nem sikerült, az automata hibát jelez. Mit tegyek?
Válasz 1: Olvashatatlan a nyomtatott belépőjegy, vagy mobiltelefonja képernyőjéről nem képes a vonalkód leolvasó beolvasni az adatokat.
Megoldás 1: Kérjük, fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segíteni fognak Önnek.
Válasz 2: Lehetséges, hogy valaki már felhasználta az Ön által használt belépőjegyet parkolási kedvezmény igénybevételéhez. Egy belépőjegyet csak egyszer lehet felhasználni parkolási kedvezmény igénybevételéhez és a rendszer az első sikeres érvényesítést veszi figyelembe. A felelősség a vendégeinké, hogy belépőjegyei – mellyel nem csak a mélygarázsba jogosultak behajtani, hanem az előadás helyszínének termébe is beléphetnek – ne kerüljenek illetéktelenek kezébe.
Megoldás 2: Ez esetben sajnos ki kell fizetnie a parkolást.
Behajtáskor húztam parkolójegyet és próbáltam érvényesíteni az automatánál, de azt jelzi az automata, hogy fizetnem kell. Mit tegyek?
Válasz 1: Nem mai előadásra szól a jegye. Térítésmentes parkolás csak aznapi, a Müpa egyik fizetős előadására szóló belépőjeggyel lehetséges.
Megoldás 1: Kérjük, fizesse ki a parkolást, vagy a behajtást követő 30 percen belül hajtson ki a mélygarázsból.
Válasz 2: Lehet, hogy az Ön által látogatott előadás nem egyike a Müpa aznapi fizetős előadásainak, hanem pl. egy nem nyilvános rendezvény. Ebben az esetben – egyéb tájékoztatás hiányában, melyet a rendezvény szervezőjének kellett adnia és kommunikálnia a vendégei felé – a parkolás fizetős.
Megoldás 2: Kérjük, fizesse ki a parkolást, vagy a behajtást követő 30 percen belül hajtson ki a mélygarázsból.
Válasz 3: Nem lépte túl a kedvezményes időkeretet? Kedvezményes parkolás csak az előadás napján az épület zárásáig lehetséges. Utána szokásos óradíjat kell fizetni.
Megoldás 3: Kérjük, fizesse ki a parkolást.
Elfelejtettem érvényesíteni a parkolójegyemet a belépőjegyemmel, amit viszont már kidobtam.
Válasz: Sajnos ez esetben ki kell fizetnie parkolásának óradíját (400 Ft/óra).
Elfelejtettem érvényesíteni a parkolójegyemet a belépőjegyemmel, ráadásul elvesztettem a parkolójegyet, de a belépőjegyem még megvan. Mit tegyek?
Válasz: Ha az Ön által látogatott előadás egyike a Müpa aznapi fizetős előadásainak, úgy nem kell pótdíjat fizetnie, ha az előadás napján, az épület zárása előtt távozik. Kérjük, fáradjon az Infopulthoz, hogy kollégáink segíthessenek Önnek. Ha az épület már bezárt (tehát az Infopult már nem üzemel) úgy pótdíjat szükséges fizetnie. Kérjük, hívja az +36 1 555 3131-es telefonszámot.
Nem találtam választ a problémámra!
Válasz: Egyéb probléma esetén kérjük, fáradjon a Müpa Infopultjához, vagy hívja az +36 1 555 3000-es telefonszámon. Amennyiben a ház zárva van, úgy kérjük, hívja az +36 1 555 3131-et.
Az Átrium-büfé "Büféélmény – sorban állás nélkül" szolgáltatásával kapcsolatos kérdések
Mit kell tennem, ha igénybe kívánom venni az új „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatást?
Miután megérkezett a Müpába, kérjük, fáradjon az Átrium büfé „Büféélmény – sorban állás nélkül” pultjához, ami a mozgólépcső és a könyvesbolt között található. A pult akkor üzemel, és a szolgáltatást akkor lehet megrendelni, ha a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben az aznapi előadásnak van szünete. Az étlapból válassza ki, mit szeretne fogyasztani az előadás szünetében. Adja le és fizesse ki megrendelését a pultnál. A kapott nyugtán/blokkon részletesen szerepel a rendelés, valamint jól láthatóan egy sorszám. A blokkot mindenképp tegye el, mert később szüksége lesz rá.
A szünetben fáradjon le az Átriumba – ez az a tér a Müpában, ahol a szolgáltatást megvásárolta – és ott látni fogja az asztalokra, könyöklőkre kikészített ételeket, italokat. Mindegyik asztal közepén ott lesz egy színes asztaljelölő kockában egy szám. Keresse meg azt az asztalt, aminek sorszáma megegyezik a nyugtáján lévő sorszámmal. Ajánljuk, hogy a fogyasztás megkezdése előtt ellenőrizze le, hogy minden megrendelt tétel az asztalán van-e. Ha bármi gond adódik, akkor a helyszínen lévő hostess rendelkezésére áll a probléma megoldásában, illetve ő segít Önnek a megfelelő asztal megtalálásában, valamint elkérheti a fizetéskor kapott nyugtát. Kérjük, hogy ez esetben a nyugtát mindig adja át kollégánknak.
Hol találom az Átrium büfét?
Az Átrium büfé az Információs pulttól jobbra, a mozgólépcső alatt található.
Bármelyik büfében igénybe vehetem az előrendelési szolgáltatást?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatást kizárólag az Átrium büfé külön e célból működtetett „Büféélmény – sorban állás nélkül" pultjában tudja megrendelni és kifizetni.
Kizárólag az előadás kezdete előtt tudok előrendelni vagy egyik szünetről a másikra is van lehetőségem?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatást kizárólag a hangversenytermi előadás kezdése előtt lehet megrendelni. A „Soron kívül” pult az előadás kezdetekor bezár.
Különbözik-e az előrendelési szolgáltatás kínálata a többi büfékínálattól?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatás kínálata megegyezik a többi büfében kapható kínálattal.
Van-e felára a szolgáltatás igénybevételének?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatás igénybevételének nincs felára.
Müpa+ hűségprogram kártyám/tagságom biztosít-e számomra kedvezményt az előrendelés összegéből?
A Müpa+ hűségprogramra nincs kedvezmény a rendelés összegéből.
Kártyával van lehetőségem fizetni az előrendelésem?
Igen, a „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatást kártyával és készpénzben is ki lehet fizetni.
Az előrendelés igénybevételéhez szükség van a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben lévő előadásra szóló érvényes belépőjegyemre?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatás igénybevételéhez nem kell felmutatnia belépőjegyét, azonban a szolgáltatást kizárólag a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadások szünetében lehet igénybe venni.
Megválaszthatom, hogy melyik szünetben kérem az előrendelt ételt/italt?
Amennyiben több szünet is van az aznapi hangversenytermi előadáson, akkor megválaszthatja, hogy melyik szünetben kéri rendelése előkészítését. Kérjük, hogy ezt a megrendelés leadásakor jelezze!
Mit kell tennem, ha én az előadás nem első, hanem második/harmadik szünetére szeretnék rendelni?
Amennyiben a „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatást nem a hangversenytermi előadás első, hanem második vagy harmadik szünetére szeretné megrendelni, akkor ezt az igényét feltétlenül jelezze a rendeléskor, ha ezt elmulasztja, rendelését az első szünetben készítjük ki fogyasztásra.
Hogyan lesz feltüntetve a nyugtán, hogy melyik szünetre kértem az előrendelésem?
Amennyiben a „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatást a második szünetre rendelte, úgy ezt a nyugtán külön sorban lesz feltüntetve. Kérjük, ellenőrizze a nyugta tartalmát a fizetést követően!
Mit kell tennem, ha Fesztivál Színházas előadásra jöttem és mégis előrendeltem, azonban a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadás szünetében volt vélhetően ott a rendelésem?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatással megrendelt ételeket és italokat a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadások szüneteiben készítjük ki. Erre felületeinken és az értékesítéskor is felhívjuk vendégeink figyelmét. Abban az esetben, ha Ön nem a megfelelő időben jön az Átriumba átvenni a megrendelést – bár mindent megteszünk a probléma orvoslására -, nem tudunk garanciát vállalni a szolgáltatásra, illetve a visszafizetésre-
Tudok-e módosítani a korábban leadott rendelésen?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatásra leadott rendelésen csak a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadás kezdete előtt tud módosítani, ezt követően erre nincsen lehetősége.
Hol kell keresnem az előrendelésem a szünetben?
A megrendelt és kifizetett ételeket és italokat az Átriumban, a könyöklő asztalokon találja. Az Átrium a Vince könyvesbolt előtti terület elnevezése.
Mit tegyek, ha megrendeltem a szolgáltatást, kifizettem, de nem találom/elvesztettem a blokkot/nyugtát?
A vásárlás és fizetést igazoló blokkot/nyugtát mindenképp meg kell őrizni, ugyanis ez az egyetlen bizonylat, amivel igazolni tudja, hogy Öné az előkészített étel, ital. Ha elvesztette a nyugtát, vagy nem találja, akkor a szolgáltatást nem tudja igénybe venni.
Tudok-e utánrendelni, azaz, ha a szünetben megéheznék/megszomjaznék, tudok-e rendelést pluszban leadni.
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatásra csak a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadás kezdete előtt lehet rendelést leadni, erre a szünetben nincs lehetőség. Amennyiben az előre rendelt ételek/italok mellett egyebet is szeretne fogyasztani, úgy kérjük, keresse fel az Előcsarnokban található többi közönségforgalmi büfé egyikét.
Ha kávét rendelek, azt frissen kapom, vagy előre lefőzötten?
Ha a „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatással kávéterméket rendelt, mi ezt szeretnénk Önnek a lehető legfrissebben felszolgálni, ezért annak megrendelését üres csészével jelezzük. Amint „elfoglalta” az Ön számára előkészített asztalt, kollégánk máris elkészíti a megfelelő kávéterméket.
Ha nem sikerült a szünetben elfogyasztanom az előrendelt ételeket, italokat, ezeket hátrahagyhatom és a következő szünetben elfogyaszthatom?
A „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatás során kikészített ételek és italok maradékát a szünet végén eltávolítjuk az asztalról, így az el nem fogyasztott ételeket nem tudjuk későbbre eltenni.
Mit kell tennem, kihez forduljak, ha az előrendelt étel/ital minőségével problémám van?
Ilyen probléma esetén kérjük, fáradjon a „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatás pultjánál szolgálatot teljesítő kollégánkhoz, aki segíteni fog. Ez az a pult, ahol a szolgáltatásra megrendelt ételeket, italokat kifizette.
Mi történik, ha valaki megette/megitta az általam előrendelteket, vagy hiányos az előkészítés, esetleg nem találom a rendelésem?
Ilyen probléma esetén kérjük, fáradjon a „Büféélmény – sorban állás nélkül” szolgáltatás pultjánál szolgálatot teljesítő kollégánkhoz, aki segíteni fog. Ez az a pult, ahol a szolgáltatásra megrendelt ételeket, italokat kifizette.
Sorba állítással kapcsolatos kérdések
Miért vezette be a Müpa a sorba állítást?
Az online jegyvásárlás megkönnyítésére és zavartalan működésének érdekében nagy érdeklődésre számot tartó koncertek esetében a rendszer sorba állítja a bejövő vásárlókat.
Hogyan működik a sorba állítás?
A vásárlás megkezdésekor, amint Ön a JEGYVÁSÁRLÁS gombra kattint, a Müpa honlapja automatikusan jelzi a sorba állítás rendszer életbe lépését. A rendszer egy felugró ablakban mutatja az Ön sorszámát és az Ön előtt sorban álló vásárlók számát, amely folyamatosan csökken, ahogy az Ön előtti látogatók befejezik a vásárlást. Amint az Ön előtt álló utolsó látogató is befejezi a vásárlást, a jegytérkép automatikusan megnyílik és megkezdheti a kívánt ülőhelyek kiválasztását és kosárba helyezését.
Kérjük, a sorba állítás funkció használata alatt ne frissítse manuálisan az oldalt, ilyenkor ugyanis újraindul a számláló és Ön a sor végére kerül.
Sorra kerültem, mennyi időm van befejezni a vásárlást?
Az első jegy kosárba rakását követően 30 perc áll rendelkezésére, hogy a kosár tartalmát módosítsa, és/vagy további jegyeket helyezzen a kosárba, véglegesítse a vásárlást és megkezdje a fizetést. Az idő letelte után a kosárba tett jegyek automatikusan felszabadulnak.
A vásárlásból fennmaradó időt a kosár megnyitásakor, illetve a képernyő felső sávjában ellenőrizheti.
Mit tegyek, ha nem frissül a számláló?
A nagy érdeklődés miatt előfordulhat, hogy a sor lassan halad, ezért kérjük szíves türelmét. Amennyiben azt tapasztalja, hogy az Ön előtt sorban álló látogatók száma az utóbbi 5 percben nem csökkent, kérjük, zárja be az ablakot, majd nyissa meg újra.
Müpa Home közvetítésekkel kapcsolatos kérdések
Hardver
Müpa Home közvetítések megtekintéséhez minimum 10 Mbit/s internetes sávszélesség ajánlott. A tökéletes élmény elérése érdekében ajánlott a Chrome, Firefox, Edge vagy Safari böngésző legfrissebb verziójának futtatására alkalmas öt évesnél fiatalabb – naprakész frissítésekkel rendelkező- számítógép vagy telefon, tablet.
Hibaelhárítás
Amennyiben a fenti követelménynek megfelel számítógépe vagy okostelefonja, de mégis hibát tapasztal, javasoljuk, végezze el az alábbi lépések bármelyikét.
1.) Indítsa újra böngészőjét letiltott kiegészítőkkel/bővítményekkel
Firefox
A böngésző menüjében kattintson a Súgó menüpontra, majd válassza ki az Újraindítás letiltott kiegészítőkkel opciót. A böngésző ekkor újraindul.
Chrome
Inkognitóablak használatát javasoljuk. Inkognitóablakot a böngésző jobb felső sarkában a menü ikonra kattintva az Új inkognitóablak opcióra kattintva tud nyitni.
Edge
A kiegészítőket/bővítményeket egyesével a Beállításokban tudja kikapcsolni.
Fotózással kapcsolatos kérdések
Szeretnék saját magamnak fotókat készíteni a Müpáról, milyen módon tehetem ezt meg?
A Müpa közönségforgalmi területein lehetséges az épületfotók készítése, amennyiben nem professzionális felhasználás céljából készülnek, valamint a fotózás rövid ideig tart, és sem a rendezvényeket, sem a közönségforgalmat nem zavarja. Kivételt képeznek ez alól azok az esetek, amikor az épület csupán háttérként jelenne meg az intézménytől független, más tematikájú és más célra szánt felvételeken, amelyekre nem áll módunkban engedélyt biztosítani. Ebbe a körbe tartozik többek között – de nem kizárólag – a családi és esküvői fotózás, a modell- és divatfotózás, valamint a portréfotózás is.
Esküvői képeket, családi portrékat vagy divatfotókat szeretnék a Müpában készíteni, van-e erre lehetőségem?
Családi és esküvői fotózásra, modell- és divatfotózásra, valamint a portréfotózásra sajnos nem áll módunkban engedélyt adni.
Fotózhatok-e a Müpa körül fekvő közterületen?
A Müpa körül található lépcsők és műtárgyak külső peremétől kezdődő, közterületnek minősülő, térköves területen a fotózást az intézmény nem korlátozza; ezzel kapcsolatban a közterületi fotózásra vonatkozó jogszabályok az irányadók.
Lehetséges-e felvételeket készíteni a Müpa rendezvényein?
Előadásaink alatt a kép- és hangfelvétel készítése nem engedélyezett. A rendezvényeinken a fotózást és forgatást csak a sajtó részére, meghatározott esetekben biztosítjuk.
A sajtó munkatársait érintő kérdések
Milyen módon fotózhatok a Müpa rendezvényein a sajtó munkatársaként?
A rendezvényeinken a fotózást a sajtó munkatársai részére biztosítjuk abban az esetben, ha a fellépő művészek ebbe előzetesen beleegyeztek, és megítélésünk szerint fotózás mellett is biztosított a produkció zavartalansága. Amennyiben a rendezvényen a Müpa fotóriporterének lehetősége van képeket készíteni, azokat megjelenés céljából a sajtó rendelkezésére tudjuk bocsátani. Kérjük, ha fotózni szeretne valamely rendezvényünkön, vagy a munkájához képekre lenne szüksége, a sajto@mupa.hu címen jelezze igényét!
Hogyan tudok sajtójegyet igényelni?
Sajtójegyet kizárólag az online felületünkön keresztül, legkésőbb a rendezvény előtti 6. napig lehet igényelni. Amennyiben még nem használta az online felületünket, kérjük, hogy regisztráljon sajtómunkatársként a mupa.hu/hivatalosjegyek oldalon! A rendszerünkbe történő új regisztrációt munkatársaink ellenőrzik és hagyják jóvá, ami néhány munkanapot igénybe vehet. Ezt követően a megküldött belépési adatokkal lehetséges belépni és jegyet igényelni. Felhívjuk figyelmét, hogy fotóriporterek és stábok számára nem biztosítunk nézőtéri helyre szóló jegyeket, ők – korlátozott számban – külön sajtóengedély birtokában dolgozhatnak. Kérjük, amennyiben ilyen területen dolgozik, a sajto@mupa.hu címen jelezze fotózási vagy forgatási szándékát!
Sajtóval kapcsolatos kérdéseimmel kihez fordulhatok?
Sajtómegjelenésekkel, fotózási és forgatási engedéllyel, interjúigénnyel és minden egyéb, sajtóval kapcsolatos kérdésben a Müpa PR-osztálya készséggel áll rendelkezésére a sajto@mupa.hu címen.