egy szünettel
Sibelius
Kaiutar (A visszhangtündér), op. 72, No. 4
Sibelius
Säv, säv, susa (Nád, nád susogj), op. 36, No. 4
Sibelius
Demanten på marssnön (Gyémánt a márciusi havon), op. 36, No. 6
Sibelius
Var det en dröm? (Álom volt?), op. 37, No. 4
Sibelius
Arioso, op. 3
Sibelius
Flickan kom ifrån sin älsklings möte (Találkáról jött a lányka), op. 37, No. 5
Sibelius
Svarta rosor (Fekete rózsák), op. 36, No. 1
Mahler
A fiú csodakürtje
- Wo die schönen Trompeten blasen (Hol a sok szép trombita zeng)
- Das irdische Leben (A földi élet)
- Urlicht (Ősfény)
- 'Wer hat dies Liedlein erdacht?' (Ki műve e dalocska?)
- 'Verlor'ne Müh!' (Hiú erőlködés)
- Scheiden und Meiden (Válás és távollét)
Wagner
Wesendonck-dalok
- Der Engel (Az angyal)
- Stehe still (Csendesen állj!)
- Im Treibhaus (A melegházban)
- Schmerzen (Fájdalmak)
- Träume (Álmok)
R. Strauss
Titkos felhívás, op. 27, No. 3 (John Henry Mackay)
R. Strauss
A dália, op. 10, No. 4 (Hermann von Gilm)
R. Strauss
Az elhallgatottak, op. 10, No. 6 (Hermann von Gilm)
R. Strauss
Kellemes látomás, op. 48, No. 1 (Otto Julius Bierbaum)
R. Strauss
Szeretlek, op. 37, No. 2 (Detlev von Liliencron)
R. Strauss
Cecília, op. 27, No. 2 (Heinrich Hart)
Ami egy művész életében jellemző tevékenység, az fontos, meghatározó - arról tehát mindenképpen tudnunk kell. Ami viszont a „nem jellemző” kategóriájába tartozik, az izgalmas, bizsergető. Ki ne érdeklődne Victor Hugo rajzai és akvarelljei iránt? Hasonló a helyzet, ha német kortársának dalairól hallunk.
Richard Wagner úgy vonult be a zenetörténetbe, mint a zenedráma meghatározó mestere. Ez a műfaj hangzásában, apparátusában, komplexitásában, sőt időtartamát tekintve egyaránt grandiózus. Ez Wagner legsajátabb világa: a monumentális arányoké. De hiszen Wagner dalokat is írt! Milyenek lehetnek? Hogyan használja az énekhangot mesterünk akkor, ha a szoprán nem hatalmas színpadon áll, és nem nagy létszámú, rézfúvókkal megerősített zenekar a társa, hanem egy kis pódiumon, egyetlen zongora kíséretében, meghitt érzésekről énekel? Izgalmas felfedezőút megismerni Wagner dalait, mérlegelni, mit fogad el kortársai eszköztárából, s miben különbözik tőlük. Ez kiváltképp érzékletesen figyelhető meg akkor, ha egy Wagner-dalest műsorán más 19. századi zeneszerzők alkotásai is szerepelnek.
Kalauzunk, a finn Camilla Nylund otthonosan mozog a Wagner-repertoár területén: neki köszönhetjük a 2011-es Budapesti Wagner-napok Lohengrin-előadásának emlékezetes Elza-alakítását. Partnere, a német Helmut Deutsch korunk egyik legjelentősebb zongorakísérője a dal műfajában. A Müpában immár visszatérő vendég: ő volt Jonas Kaufmann partnere a művész emlékezetes dalestjén, 2016 júniusában.
További érdekességek a Wagner-napokról itt.
Rendező: Müpa
Közreműködik:
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.