J. S. Bach
C-dúr toccata, adagio és fúga, BWV 564 – A fekete macska (1934)
Couperin
Szvit – Az élet fája (2011)
Purcell
Válogatás a zeneszerző színházi zenéiből – A bukás – Hitler utolsó napjai (2004)
Susato
Szvit a Danserye táncaiból – Henry VIII and His Six Wives (1972)
Kovács Szilárd Ferenc
c-moll prelúdium, adagio és fúga Bach nyomán – A bárányok hallgatnak (1991)
Sosztakovics
Szvit varieté-zenekarra („II. jazz-szvit”) – Második keringő – Tágra zárt szemek (1999)
A filmzene műfaja egyidős a mozgóképpel: már a némafilmeket is kísérte zongora vagy orgona – hol improvizációval, hol ismert klasszikusokkal. A későbbiek során pedig számos olyan mű vált filmzenévé, amely eredetileg teljesen más célból született. Kovács Szilárd Ferenc orgonaművész, a Pécsi Bazilika zeneigazgatója és a PTE Művészeti Karának tanszékvezetője így válogat öt évszázad filmzenéjéből, hiszen megannyi klasszikus alkotás kapott kulcsszerepet kultikus filmekben: Bach orgonadarabja például egy 1934-es horrorban (A fekete macska), míg Sosztakovics híres keringője Kubrick párkapcsolati drámájában (Tágra zárt szemek) kelt új életre. A hangszerek királynője ezúttal is új megvilágításba kerül – szó szerint is –, a leeresztett hangvetőnek köszönhetően pedig páratlan akusztikai élmény kínálkozik a karzaton ülők számára.
Rendező: Müpa
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.