Az előadás elmarad
Tájékoztatjuk kedves látogatóinkat, hogy a Manhattan (1979) 2023. december 18-ra tervezett vetítését új időpontban, 2023. december 19-én 19 órakor tartjuk meg.
A megvásárolt jegyek automatikusan érvényesek az új időpontra, vagy legkésőbb december 6-ig visszaválthatók online vagy személyesen a Müpa állandó jegypénztárában.
Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
Az előadás elmarad
Tájékoztatjuk kedves látogatóinkat, hogy a Manhattan (1979) 2023. december 18-ra tervezett vetítését új időpontban, 2023. december 19-én 19 órakor tartjuk meg.
A megvásárolt jegyek automatikusan érvényesek az új időpontra, vagy legkésőbb december 6-ig visszaválthatók online vagy személyesen a Müpa állandó jegypénztárában.
Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
Nyilvánvaló, hogy magasabb geometriai tudás nélkül senki nem boldogul Woody Allen szerelmi sokszögeivel, különösen, ha ezek egyik csúcsa egy város. Manhattan ez alkalommal egyenesen főszereplő. Az operatőr, Gordon Willis új nyelvet talált ki: a film - Allen életében először - szélesvásznú és fekete-fehér. A szélesebb képben többet látunk a városból. A színek hiánya pedig a művészfotókhoz teszi hasonlatossá a város képét. Woody Allen hősei már eddigi filmjeiben is hangot adtak azon nézetüknek, hogy New Yorkban élni nem választás kérdése, hiszen máshol nem is lehet. Ezt rögtön a film elején tisztázza a mostani történet hőse, Isaac Davis, az író, aki éppen egy regény első fejezetével küzd.
A Manhattan sok tekintetben az Annie Hall folytatása. Nem a történeté, hanem a gondolaté. Woody Allen azonban ez alkalommal visszafogja hősét. Isaac messze nem annyira szellemes és mindentudó, mint Alvy Singer. Sőt! A forgatókönyv egy olyan nővel, Maryvel (Diane Keaton) hozza össze, aki szellemesebb, akinek fel van vágva a nyelve. És ami különösen megérintő ebben a filmben: tétova és különféle analitikusokon edződött szereplői tele vannak érzelmekkel. És nem könnyen boldogulnak velük. Rendkívül izgalmas a széles vászon használata is. Míg a szűkebb kép jól együtt tartotta a szereplőket, a nagy tágasság lehetőséget kínál arra, hogy a fájdalmas jelenetekben elmászkáljanak, kicsámborogjanak a képből. Meglepő módon ettől minden egy kicsit drámaibbá válik. (Sebaj, majd Gershwin zenéje átsegít rajta.) A Manhattan Woody Allen szép, érzelmes elmélkedése a szerelem nevű tudatmódosult állapotról. És kevéssé emlékeztet napjaink romantikus komédiáira, amelyek kezdete, vége, tétje maga a Szerelem. Itt inkább azon rágódhatunk, hogy a szerelem, a szakítás, a megcsalás, a kibékülés és társai egy nagyobb játszma - az Élet - összetevői.
Angol nyelven, magyar felirattal
A vetítést megelőző és az azt követő beszélgetés magyar nyelven zajlik.
Rendező: Müpa
Alkotó:
Közreműködik:
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.