
© Sergi Jasanda
Minden Händel utolsó oratóriumáról
Az Előhang podcast legújabb epizódjának fókuszában Händel utolsó oratóriuma, a Jephta áll, amely május 9-én a a mindenkor élményszerű teljesítményt nyújtó régizenés együttes, a Francesco Corti vezényletével muzsikáló Il Pomo d’Oro előadásában csendül fel. A főbb szerepekben korunk egyik legizgalmasabb és legsokoldalúbb énekese, a páratlan magasságokkal rendelkező (bari)tenor, Michael Spyres és a Müpa közönségének régi barátja, a világhírű mezzoszoprán Joyce DiDonato.
A Jephta Händel pályafutásának egyik legmélyebb, legszemélyesebb és leginkább befelé forduló alkotása. Hózsa Zsófia zenetörténész, a Müpa stúdiójának komolyzenei szerkesztője rávilágít arra, hogyan jelenik meg a zenében a zeneszerző személyes sorsa, hogyan tette a héber biblia egyik legnyugtalanítóbb történetét a György korabeli londoni közönség számára is emészthetővé a tapasztalt librettista, Thomas Morell, és kik voltak azok a zeneszerzők, akiknek műveiből Händel „kölcsön vett” az oratórium komponálása során.
A teljes epizód már elérhető Spotify-csatornánkon: