Müpa Magazin+ / Ráadásul
rising_stars_2024_sorozat_1920x850.jpg

Idén ősszel is feltörekvő csillagok ragyogják be a Müpa színpadát

2023. 11. 07.

Az ECHO Rising Stars koncertsorozatát – ahogy a korábbi években – idén is a zenei sokszínűség, a kortárs és a klasszikus zene összecsengése és a fiatal zenészgeneráció népszerűsítésének vágya határozza meg. Ha szeretnél felkészülten érkezni a koncertekre, hallgass bele a Spotifyon az idei Rising Stars sorozathoz készített lejátszási listánkba is.


SEAN SHIBE EXPRESSZÍV GITÁRJÁTÉKA VALÓSÁGOS IDŐUTAZÁS

Sean Shibét már húszas évei közepétől kezdve úgy emlegették a kritikusok, mint a gitárművészek új generációjának egyik legkiemelkedőbb tehetségét, és még a „zseni” szó használatától sem riadtak vissza. A fiatal művész 2019-ben már fellépett a Zeneakadémián, november 10-én pedig a Müpa közönségét hívja rendhagyó időutazásra, amelynek során hallhatunk részleteket a mindössze tizennyolc évesen elhunyt 17. századi skót nemes hölgy, Lady Wemyss lantműgyűjteményéből, de felcsendül Francis Poulenc egyetlen gitárdarabja, az 1960-ban született Sarabande, valamint Frederic Mompou Suite compostelana című, Andrés Segovia számára írt művének négy tétele is.

MATHIS KASPAR STIER FELLÉPÉSÉVEL A FAGOTT IS DEBÜTÁL A RISING STARS KONCERTSOROZATBAN

A fiatal tehetségeket bemutató koncertsorozat előadói között egészen eddig nem szerepelt fagottművész, a német Mathis Kaspar Stier fellépése azonban végre betölti ezt az űrt is. A művész a Müpa közönségének széles, szinte minden zenetörténeti korszakra kiterjedő repertoárjából és improvizációs készségéből is ízelítőt ad november 11-én.


PUSKER JÚLIA SZEMÉLYÉBEN HAT ÉV UTÁN ISMÉT MAGYAR RÉSZTVEVŐ AZ ECHO RENDEZVÉNYSOROZATÁBAN

Pusker Júlia a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a londoni Royal Academy of Music volt növendéke, számtalan szimfonikus és kamarazenekar veteránja. 2019-ben kiválóan szerepelt a brüsszeli Erzsébet Királyné Hegedűversenyen, ezt követően pedig sorra nyíltak meg előtte Európa koncerttermei. Régóta közel áll a szívéhez, így természetesen mostani programjában is helyett kapott Bartók Béla zenéje, nevezetesen az I. rapszódia. Ezt nagyszerűen egészíti majd ki a kortárs francia sztárkomponista, Éric Tanguy kifejezetten Pusker Júlia számára írt műve, melynek három tétele három különböző lelkiállapot zenei leképezése. Pusker Júlia november 11-én kamarapartnerével, Christia Hudziy ukrán zongoraművésszel együtt hívja különleges utazásra a Müpa közönségét a virtuóz dallamvezetés és a melankolikus, olykor kifejezetten meditatív szólamok határterületeire.


BARTÓK MELLETT A KABÓCÁK IS MEGSZÓLALNAK A SONORO QUARTET PROGRAMJÁBAN

November 12-én sem maradunk vonós hangszerek és Bartók nélkül, hiszen a Sonoro Quartet nevű belga vonósnégyes repertoárjának is alappillérét képezi Bartók zenéje, olyannyira, hogy a magyar közönség már találkozhatott velük a 2021-es Bartók Világversenyen is, amelyet egy harmadik helyezéssel és két különdíjjal zártak. Ez már csak azért is különleges teljesítmény, mert a formáció mindössze két évvel korábban, 2019-ben alakult. A fiatal, energikus vonósnégyes idén nyáron egy tizenegy állomásból álló új-zélandi turnén is részt vett. Programjukban Bartók V. vonósnégyese és Mozart c-moll Adagio és fúgája mellett helyett kapott a belga Annelies Van Parys Tsunami című darabja is, amelyeknek csalóka címe nem a hatalmas, ellenállhatatlan szökőárakra utal, hanem Tokió kabócáira, ezek áradásszerű éneke ihlette meg a város parkjaiban sétáló zeneszerzőt.


EGY SZÁZÉVES HORRORFILM KEL ÚJ ÉLETRE SEBASTIAN HEINDL ORGONASZÓLAMAIRA

Sebastian Heindl ötévesen kezdett el zongorázni, majd a lipcsei Tamás-templom fiúkórusában énekelt. Tízévesen ismerkedett meg az orgonával, és Daniel Beilschmidt tanítványaként rohamosan fejlődött, a BBC felkérésére már 2013-ban, tizenöt évesen Bachot játszott a közel háromszáz éves altenburgi Trost-orgonán. November 12-én látható koncertje igazi kuriózumnak ígérkezik. Elsőként Moritz Eggert Orck című, a jazz és a rock műfaji sajátosságaival is kísérletező, azokat játékosan, mégis ízlésesen alkalmazó műve ősbemutatójának lehetünk tanúi, ezt pedig a horrorfilmek origójának számító, 1922-es Nosferatu című némafilm vetítése követi Heindl improvizatív orgonakíséretével kiegészülve.



General contact information
What would you like to ask about?
Newsletter
Register and subscribe to the newsletter of Müpa Budapest to be the first to hear about our programs! Register