egy szünettel
Az előadást élőben közvetítjük!
Online közvetítésünk ingyenesen nézhető. Amennyiben Ön jeggyel rendelkezik, azt ide kattintva, bérletben szereplő előadásra szóló jegyét pedig ezen az oldalon tudja visszaváltani.
Megértését és együttműködését köszönjük!
Schumann
Manfréd-nyitány, op. 115
Dvořák
Az erdő csendje - csellóra és zenekarra, op. 68
Dvořák
g-moll rondó csellóra és zenekarra, op. 94
Wagner
Trisztán és Izolda - Előjáték
Elgar
e-moll csellóverseny, op. 85 - I-II. tétel
Wagner
Trisztán és Izolda - Előjáték a III. felvonáshoz
Elgar
e-moll csellóverseny, op. 85 - III-IV. tétel
Wagner
Trisztán és Izolda - Izolda szerelmi halála (koncertváltozat)
Az előadást élőben közvetítjük!
Bár a jelenlegi rendkívüli helyzetben sajnos nem találkozhatunk a Müpában, így is szeretnénk felemelő élményekkel szebbé tenni ezeket a napokat. Ezért a közönség nélkül zajló előadást élőben közvetítjük honlapunkon és YouTube-csatornánkon.
Szeretettel várjuk az esemény időpontjában a képernyő előtt!
Az előadás megtekinthető a honlapunkon és YouTube-csatornánkon.
A koncertprogramok ma elfogadott műsorszerkesztési elvei a 20. század második felében alakultak ki, korábban szabadabb műsortervezési logika érvényesült. Szokás volt többtételes művekből egy-két tételt megszólaltatni, vagy egy többtételes mű közepébe ékelni egy másik kompozíció részleteit, hogy aztán az előbbi mű úgy folytatódjék, mintha mi sem történt volna. Beethoven korában izgalmas „kompozíciók” alakultak ki így. Wagner és Elgar zenéjét egymásba ékelve ez az est a hajdani gyakorlatot eleveníti fel.
Wagner megkerülhetetlen volt a múlt századforduló nagyjai, Debussy, Mahler, Richard Strauss és kortársaik, így Elgar számára is, a wagneri életművön belül pedig a Trisztán és Izolda képviselte az örökség legtöményebb részét: ez volt az „ősmodern” mű, mely befolyásolta az elkövetkező évtizedek zenei útkeresését. Két részletét, az I. és a III. felvonás előjátékát izgalmas lesz felváltva hallani Elgar egyik fő műve, a sokáig mellőzött, s csak Jacqueline du Pré felvételével a köztudatba robbant Csellóverseny tételeivel. A Nemzeti Filharmonikusok német vendége, Sebastian Lang-Lessing a Hamburgi Állami Operában kezdte, majd a berlini Deutsche Operben folytatta pályáját, később a Tasmán Szimfonikusok és a San Antonio Symphony élén állt. A harmincöt esztendős Várdai István a világ egyik legjelentősebb csellóművésze, a bécsi zeneakadémia tanára. A koncert első részében - Schumann drámai Manfréd-nyitánya után - Várdai Dvořák két rövidebb, a szerző Csellóversenyéhez képest mindenképp ritkábban hallható zenekarkíséretes csellóművét szólaltatja meg.
Rendező: Müpa