A Müpa virtuális hangversenytermébe a belépés díjtalan.
R. Strauss
A béke napja, op. 81
Szeretnénk, ha a Müpa közönsége ebben a rendkívüli helyzetben is találkozhatna a világ legkiválóbb művészeivel és legizgalmasabb alkotóival estéről estére - ezúttal a saját otthonában. Éppen ezért az elkövetkezendő hetekben a jól ismert időpontokban megnyitjuk a Müpa virtuális hangversenytermét és előadótereit, és az elmúlt évek egy-egy felejthetetlen előadását közvetítjük.
Az előadás megtekinthető a honlapunkon és YouTube-csatornánkon.
Két rendkívüli mű került színre egy estén a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Kocsis Zoltán nagyszabású vállalkozásában, amelynek keretében Richard Strauss ritkán hallható színpadi műveit élvezhette a közönség. Ezúttal olyan operák hangoztak el, amelyeket a zeneszerző egymás után komponált, és tervei szerint egyazon műsor keretében is adták volna elő őket. A politikai környezet is befolyásolta az 1938-ban született alkotások létrejöttét: a persona non gratának minősített Stefan Zweig nem dolgozhatott tovább a zeneszerzővel a szövegkönyvön, maga helyett mást ajánlott, Joseph Gregort. Ma este a Müpa Home keretében A béke napja csendül fel, ez az opera a bemutatása utáni években rendkívüli sikereket ért el, ma azonban már a legritkábban előadott Strauss-operák egyike.
A művet az Ausztriában élő rendező, Némedi Csaba viszi színre, aki a hangversenyterem pódiumán egységes színpadképpel jeleníti meg A béke napját és a Daphnét, ráadásul az operák keletkezési idejének egyik jelentős eseményén: az 1936-os berlini olimpián. „A béke napja keretében egy túldimenzionált katonai dob jelenik meg, amely egyúttal a hierarchiát leküzdeni segítő emelvény is, ha pedig elvonatkoztatok ettől, akkor ez a díszletelem a formáját tekintve akár cirkuszi manézs is lehetne, a cirkuszi világ bölcsője pedig az antikvitás.” - nyilatkozta koncepciójával kapcsolatban a rendező.
A felvétel a Müpa 2015. október 3-i előadásán készült.
Rendező: Müpa