Csajkovszkij
Szljozy (Könnyek) (Tyutcsev) op. 46, No. 3
Csajkovszkij
Unoszi moje szerdce (Vidd el a szívemet) (Fet)
Csajkovszkij
Ja tyebja nyicsevo nye szkazu (Semmit se mondok neked) (Fet) op. 60, No. 2
Csajkovszkij
Na nivy zsoltyje (A sárga mezőkön) (Tolsztoj) op. 57, No. 2
Csajkovszkij
Otcsevo (Miért) (Heine) op. 6, No. 5
Csajkovszkij
Hotyel by v jegyinoje szlovo (Szeretném egyetlen szóba sűríteni bánatom) (Heine)
Csajkovszkij
Zabyty tak szkoro (Feledve máris) (Apuhtyin)
Csajkovszkij
Kaby znala ja, kaby vedala (Ha ismertem volna, ha tudtam volna) (Tolsztoj) op. 47, No. 1
Csajkovszkij
Pesznya Zemfíry (Zemfira dala) (Puskin)
Csajkovszkij
Raszvet (Hajnal) (Szurikov) op. 46, No. 6
Csajkovszkij
V ogorodye, vozle brodu (A kertben, a gázló mellett) (Szurikov) op. 46, No. 4
Csajkovszkij
Nyi szlova, o drog moj (Egy szót se most, édes) (Plescsejev) op. 6, No. 2
Csajkovszkij
Ja li v polje da nye (Fű is voltam én már) (Szurikov) op. 47
Csajkovszkij
O jeszli by ty mogla (Ha tudnád) (Tolsztoj) op. 38, No. 4
Csajkovszkij
Nocsi bezumnyje (Őrült éjszakák) (Apuhtyin) op. 60, No. 6
Csajkovszkij
Szerenada Don Juana (Don Juan szerenádja) (Tolsztoj) op. 38, No. 1
Csajkovszkij
Pesznya ciganki (Cigánydal) (Polonszkij) op. 60, No. 7
Csajkovszkij
To bylo ranneju vesznoj (Ez volt a tavaszi hajnalon) (Tolsztoj) op. 38, No. 2
Csajkovszkij
Gyeny li carit (Fény árad szét) (Apuhtyin) op. 47, No. 6
Csajkovszkij
Minula sztraszty (Elmúlt a szenvedély) (Tolsztoj) op. 46, No. 5
Csajkovszkij az egyik legnépszerűbb zeneszerző, bizonyos alkotásai rendszeresen hallhatók hangversenyeken. A dalok nem tartoznak ezek közé, noha több mint százat komponált belőlük. Ahogyan szimfóniáiban, balettjeiben, dalaiban is a nyugat-európai és az orosz tradíciót ötvözte egyedi módon, Glinka, Schubert és Schumann örökségéből kiindulva. Egyes szám első személyben írt szerelmi románcaiban a zongorát mint az érzelmeket szavaknál jobban kifejező eszközt alkalmazza. Gyönyörű dalait kiváló művészek tolmácsolásában hallhatjuk, és mivel jórészt ismeretlen területről van szó, Kovács Sándor személyében mellénk szegődik egy avatott kalauz, aki számos érdekességgel világítja meg a megragadó hangulatú zenék hátterét.
Karine Babajanyan egészen messziről indult: jereváni tanulóévei után német dalszínházakban kapott és kap egyre több felkérést. Wiedemann Bernadett az egyik legjobb magyar mezzoszoprán, aki dalénekelésben ugyanúgy kimagasló teljesítményt nyújt, mint az operaszínpadon. Vlagyimir Bajkov elsősorban az orosz operairodalom nagy basszusszerepeit alakítja, Brüsszelben például a Borisz Godunov címszereplőjeként lépett színpadra.
Az orosz vokális stílusban otthonosan mozgó művészeket a szinte kizárólag dal- és áriaesteken közreműködő, elhivatott zongoraművész, Virág Emese kíséri.
Rendező: Müpa
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.