Csaknem annyit írtak már Richard Wagnerről és munkásságáról, mint Jézus Krisztusról és Bonaparte Napóleonról. 1967 óta jegyeztem el egy életre magam Wagner zenedrámáinak, eltekintve az opera iránt érzett, régi családi hagyományokon nyugvó szeretetemtől, amit általában az operák iránt érzek. Opus magnumában, A nibelung gyűrűjében egy jobb világ vízióját akarta létrehozni, bemutatva a hatalom és a szeretet összeférhetetlenségét. Wagner társadalmilag forradalmi ötleteket, az emberiség és a társadalmak életében fontos szerepet játszó elképzeléseket javasol hosszasan kifejtve, az egyetemességre törekvés igényével.
2001-ben kezdtem el szabad időmben kritikákat írni, főleg Wagner zenedrámáiról különböző operamagazinokba, különösen a bécsi Der Neue Merker, a londoni Opera, a Bayreuth Festival Magazine, a berlini Orpheus Opera International, a német Der Opernfreund, a São Paulo-i Concerto számára éppúgy, mint különféle website-ok részére. Sok premier-kirándulásom Európában, az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában és Ázsiában nagy előadások zenei és művészi élmény feledhetetlen pillanataival ajándékozott meg. Ezen új Ring-produkciók idevágó plakátjainak összegyűjtése az esztétikai élmény szerves részévé vált számomra, néhány felejthetetlen pillanat emlékét életben tartva hosszú éveken át. E kiállítás minden egyes plakátjának megvan a saját külön története. Gyakran nehéz volt megszerezni ezeket, nehéz körülmények között megtéve hosszú távolságokat, és néha bizonyára jobb benyomást keltenek, mint amilyen maga az előadás volt… De mindig a legnagyobb körültekintéssel figyeltem rájuk, forrón kívánva, hogy egyszer, egy napon bemutathassam a Wagner-életmű iránt érdeklődők nagyobb közönségének.
Nagyon nagy köszönettel tartozom a Művészetek Palotájának Budapesten, hogy egy kiállítás keretében láthatóvá teszik ezeket a Wagner-plakátokat a 2014-es Budapesti Wagner-napok keretében. Tisztelettel invitálom Önöket, hogy legyenek a Richard Wagner Ring-mítoszain át vezető vizuális séta részesei és remélem, hogy e plakátok eljuttatják Önökhöz a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben oly nagy örömmel hallgatott, csodálatos „végtelen dallamok” képi asszociációit.
Klaus Billand
Rendező: Művészetek Palotája
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.