egy szünettel
Vezényel:
Közreműködik:
Bartók
Táncszvit, Sz. 77, BB 86
Liszt
Haláltánc
R. Strauss
Salome, op. 54 – Hétfátyoltánc
Debussy
A tenger
A táncot ma egyértelműen az életörömmel, az életigenléssel azonosítjuk, de ez nem volt mindig így: a haláltánc fogalma a középkori ember számára felemelt mutatóujj volt, amely állandóan figyelmeztetett az elmúlás közelségére és elkerülhetetlenségére.
A koncerten elhangzó négy zenemű stílusokon és korokon ível át a tánc négy arcaként a megszámlálhatatlanul sokból – mert táncolhat az élet, a halál, a csábító, de a tenger is. Mert minden táncol, ami él – és az is, ami nem. Bogányi Gergelyt különleges kapcsolat fűzi mind Liszt Ferenc művészetéhez, mind a Haláltánc vallásos-misztikus üzenetéhez. A művet a pisai temető egyik freskója, A Halál diadala ihlette, vissza-visszatérő témája a gregorián Dies irae dallama. Maga a zene viszont sok tekintetben már a 20. század hangzását idézi: nem véletlen, hogy Bartók is rajongott Liszt Haláltáncáért. Debussy háromtételes műve, A tenger mindennek tökéletes kontrasztja – a végtelen víz áradása, a hullámok és a szél magával ragadó tánca.
„... nagyon sok energiát igényel egy zenemű mélységeinek az átélése, ugyanakkor a szépsége rengeteg energiát is ad, így egyfajta lelki egyensúlyt teremt a zongorázás.” (Bogányi Gergely)
Rendező: Pannon Filharmonikusok
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.