A Müpa virtuális hangversenytermébe a belépés díjtalan.
Schütz
An den Wassern zu Babel, SWV 37
Hammerschmidt
Ach Jesus stirbt
J. M. Bach
Nun hab ich überwunden
Schubert
Gebet, D. 815
Schubert
Gott im Ungewitter, D. 985
Rachmaninov
Vesperás, op. 37 - részletek
Horváth Márton Levente
O salutaris hostia
Csemiczky Miklós
Pater Noster
Orbán György
90. genfi zsoltár
Orbán György
150. genfi zsoltár
Az előadást élőben közvetítjük!
Bár a jelenlegi rendkívüli helyzetben sajnos nem találkozhatunk a Müpában, így is szeretnénk felemelő élményekkel szebbé tenni ezeket a napokat. Ezért a közönség nélkül zajló előadást élőben közvetítjük honlapunkon és YouTube-csatornánkon.
Szeretettel várjuk az esemény időpontjában a képernyő előtt!
Az előadás megtekinthető a honlapunkon és YouTube-csatornánkon.
„Nun hab ich überwunden” - így kezdi motettáját a nagy zeneszerzőcsalád 17. századi tagja, Johann Michael Bach. „Most legyőztem.” Mit? - kérdezzük. A szöveg felel: „a fájdalmat, a félelmet, a bajt”. A Nemzeti Énekkar tagjai mindnyájunk biztatásaként éneklik ezt a művet a barokktól a 21. századig ívelő műsorú koncertjükön. A kórus állandó zongoraművész partnerük, Bizják Dóra társaságában lép a Müpa Home kamerái és mikrofonjai elé. Vállalkozásuk a művészi önállóság izgalmas próbatétele.
A német, osztrák, orosz és magyar műveket felvonultató műsor minden száma vallásos zene. Hitről, reményről, bizakodásról énekel Heinrich Schütz a Babilon folyóvizeinél (137. zsoltár) sorait hangokba öntve és Orbán György a két genfi zsoltárban (90., 150.), Andreas Hammerschmidt Ach Jesus stirbt (Ah, Jézus meghal) kezdetű motettájában, valamint Schubert Gebet (Ima) és Gott im Ungewitter (Isten a viharban) című zongorakíséretes kvartettjeiben. Más Horváth Márton Levente és Csemiczky Miklós közelítésmódja az Ó, szent ostya és a Miatyánk megzenésítésében, és megint más Rachmaninov pravoszláv hangütése a Vesperás archaikus hatású tételeiben. A koncert legizgalmasabb tapasztalata tehát a hangvétel, a stílus, a megszólalásmód, az eszköztár folytonos változása szerzőnként és stíluskorszakoként, miközben a szövegekből sugárzó hit és alázat, bizalom és eltökéltség változatlan marad. Más a komponálásmód is minden darabban: hallunk dús, nyolcszólamú textúrát, amely a cappella szólal meg, telt-mély szláv basszust és karcsú vokális kvartettet, zongorakísérettel.
Rendező: Nemzeti Filharmonikusok