Kiss Noémi a Zeneakadémia Tanárképző Intézetében, valamint a londoni Guildhall Zeneakadémián végezte tanulmányait. A reneszánsztól a kortárs művekig terjedő, széles repertoárt énekel. Visszatérő vendége az európai régizenei fesztiváloknak, fellépett Európa megannyi országában, számos lemezfelvétel fűződik a nevéhez. 2007-ben Viktor Ullmann Atlantisz császára című operájában, 2008-ban Mahler IV. szimfóniájának szólistájaként lépett fel a BFZ-vel.
Schöck Atala a Zeneakadémia elvégzése ...után két évig a Szegedi Nemzeti Színház szólistája volt, Mozart, Gounod és Verdi szerepeket énekelt. Ezután külföldi operaházak vendégművésze volt, éveken át fellépett a Bayreuthi Ünnepi Játékok Parsifal-produkciójában. A Magyar Állami Operaházban 2004-ben debütált a Falstaff Meg Page szerepében.
Megyesi Zoltán 1997-ben szerezte diplomáját a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Szegedi Konzervatóriumában. Oratóriumok és passiókoncertek keresett szólistája, repertoárján megtalálhatóak Monteverdi, Schütz, J. S. Bach, Händel, Haydn és Mozart oratóriumai, miséi, passiói és kantátái. 2005-től a Magyar Állami Operaház Operastúdiójának tagja, jelenleg magánénekese. 2007-ben Ullmann Atlantisz császára című operájában, 2010-ben a Don Giovanni Don Ottavio szerepében lépett fel a Fesztiválzenekarral.
Peter Harvey angol baritonénekes Oxfordban, majd a londoni Guildhall Akadémián tanult. Nyolc évszázadot átfogó, hatalmas repertoárját több mint száz lemezfelvétel örökítette meg. A francia barokk egyik legavatottabb interpretátora. A közelmúltban Ton Koopmannal Bach-kantátákat énekelt a bécsi Musikvereinben, fellépett Bach h-moll miséjében az amszterdami Concertgebouw-ban, szólistája volt az Orchestra of the Age of Enlightenment távol-keleti turnéjának és közreműködője volt Bernard Haitink bostoni Máté-passió-produkciójának.
A 105. kantáta („Uram, kérlek, ne büntesd meg szolgádat!”) 1723-ban Lipcsében, a Szentháromság utáni 9. vasárnapra készült. A darab még a bachi életműben is az egyik legtökéletesebb, ahol az ismeretlen szerző gyönyörű szövege csodálatos zenével párosul. A kórus - alt recitativo - szoprán ária - basszus recitativo - tenor ária - korál szerkezetű kantáta csúcspontja alighanem a kínokról és mardosó kétségekről szóló, a lélek éjszakáját festő, kifürkészhetetlen mélységű és szépségű szopránária.
Bruckner VII. szimfóniája az 1881-83-as években keletkezett, amelyben a zeneszerző rajongásig tisztelt eszményképe, Wagner emlékének hódol. Az első tétel főtémájában Bruckner a Nibelung-tetralógia kardmotívumát alkalmazza, ez a drámai hangú tétel alkotó eleme. A lassú tétel a Wagner elvesztése miatt érzett mély fájdalmat fejezi ki. A harmadik tétel démoni Scherzo, hangulatait szeszélyesen váltogatja, olykor titokzatos, máskor fenyegető. A finálé az első tétel zenei anyagával rokon, ám annak ünnepélyessége itt határozott és erőteljes karakterré változott. A VII. szimfóniát a magyar származású Nikisch Artúr mutatta be a lipcsei Gewandhaus Zenekarral, 1884-ben.
Rendező: Budapesti Fesztiválzenekar
Parkolási információk
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.
Biztonságos jegyvásárlás
Felhívjuk kedves Látogatóink figyelmét, hogy a Müpa kizárólag a saját weboldalán és hivatalos jegypénztáraiban megváltott jegyekre tud garanciát vállalni. A kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy előadásainkra, koncertjeinkre a jövőben is a mupa.hu weboldalon keresztül, valamint az Interticket (jegy.hu) országos hálózatában vagy a jegypénztárainkban váltsa meg jegyét.